فوق متخصص مغز و اعصاب،کلینیک تخصصی مغز و اعصاب تهران
نوشته شده توسط : ادمین

فوق متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که با گذراندن دوره تخصصی در رشته مغز و اعصاب این مدرک را کسب کرده است. این پزشک متخصص در درمان بیماری های عصبی و درمان مشکلات مربوط به اعصاب و مغز می باشد.

سیستم عصبی از دو قسمت سیستم عصبی محیطی و مرکزی تشکیل شده است که در واقع مغز و نخاع هستند. بیماری ها، اختلالات و آسیب های ناشی از سیستم عصبی باید درمان شوند. و تنها فردی که می تواند این بیماری ها را درمان کند متخصص مغز و اعصاب است. در ایران متخصصین مغز و اعصاب زیادی وجود دارند. که در کار خود بسیار مهارت دارند. به همین خاطر درمان بیماری های عصبی و نخاع بسیار برای بیماران آسان شده است.کلینیک پزشکی جلفا یکی از بهترین کلینیک فوق تخصصی مغز و اعصاب در تهران می باشد.

چه زمانی باید به فوق متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم؟

فوق تخصص مغز و اعصاب

قبل از مراجعه به فوف متخصص مغز و اعصاب، بیماری شما باید به درستی تشخیص داده شود. این تشخیص نیز در ابتدا توسط پزشک عمومی انجام می شود. بیماری ناشی از مشکلات عصبی می تواند. شامل بیماری ها و اختلالات عضلانی باشد. که بر تفکر و رفتار فرد تاثیر می گذارد.

اگر بیماری شما نیاز به جراحی داشته باشد. جراحان مغز و اعصاب که بر روی سیستم عصبی بدن عمل می کنند. بیماری شما را تشخیص داده و در صورت لزوم عمل مناسب را انجام می دهند. فوف متخصص مغز و اعصاب شما را معاینه می کند. دستور آزمایش می دهد و بیماری شما را با دارو یا فیزیوتراپی درمان می کند. در این قسمت از این مقاله، برخی از شایع ترین عوامل موثر بر بیماری های مغز و اعصاب را که نیاز به مراجعه به فوف متخصص مغز و اعصاب را ضروری می کند، توضیح خواهیم داد:

درد مزمن

درد مزمن یک درد دائمی می باشد. که گاهی حتی ماه ها نیز طول می کشد. این درد می تواند به دلیل بیماری یا آسیب باشد. اما اگر بیشتر از حد معمول طول بکشد. می تواند نشانه ای از مشکل دیگری مرتبط با سیستم عصبی باشد. هنگامی که درد شدید نیست. می توانید به پزشک مراقبت های اولیه خود مراجعه کنید. اما اگر این درد با علائم دیگری مانند ضعف، بی حسی یا مشکلات کنترل مثانه یا روده همراه باشد. حتما باید به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

سرگیجه

سرگیجه می تواند انواع مختلفی داشته باشد. سرگیجه که یکی از علائم عدم تعادل است. به راحتی توسط متخصصان مغز و اعصاب درمان می شود. سرگیجه باعث می شود احساس کنید. که شما یا چیزهای اطرافتان در حال چرخش هستید. و در نتیجه تعادل خود را از دست می دهید. اگر سرگیجه شما شدید است مراجعه به چنین پزشکی ضروری است.

بی حسی و گزگز

بی حسی و گزگز

بی حسی یا گزگز می تواند به دلایل زیادی رخ دهد. برخی از علائم بیهوشی می تواند. گردش خون را قطع کند. با این حال، اگر بی‌حسی ادامه یابد.ناگهان ظاهر شود یا فقط در یک طرف بدن رخ دهد باید به آن توجه کنید. علائم بی حسی یا سوزن سوزن شدن مانند مواردی که توضیح داده شد. نیز می تواند نشانه سکته باشد، در این صورت باید خیلی سریع به پزشک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

ضعف عضلانی

احساس ضعف عضلانی که باید در مورد آن به پزشک مغز و اعصاب مراجعه کنید. با خستگی یا دردهای عضلانی پس از پیاده روی طولانی و بلند کردن وسایل سنگین متفاوت است. اگر ضعف عضلانی دارید که فعالیت های روزانه شما را تحت تاثیر قرار می دهد و یا قدرت عضلانی خود را در ناحیه بازو و ها و پاها سریع از دست میدهید برای درمان آن حتما به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید. چون این درد می‌تواند ناشی از یک بیماری جدی‌ باشد که بر سیستم عصبی شما تاثیر می گذارد.

مشکلات حرکتی

مشکلات حرکتی، مانند مشکل در راه رفتن، لرزش، حرکات ناخواسته، لرزش و غیره می‌توانند از علائم مشکل در سیستم عصبی شما باشند. اگر این اختلالات حرکتی در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد می کند، بهتر است به یک متخصص مغز و اعصاب خوب مراجعه کنید.

مشکلات حافظه و سردرگمی

تکلم، مشکلات شدید حافظه مانند: فراموشی، تغییرات شخصیتی یا سردرگمی همگی علائمی هستند که می توانند ناشی از ضعف یا مشکلات در مغز، ستون فقرات و اعصاب باشند. پزشک عمومی می تواند علائم شما را بررسی کند و سپس تصمیم بگیرد که آیا برای درمان بیماری خود به یک متخصص مغز و اعصاب نیاز دارید یا خیر. اما در بیشتر مواقع تشخیص پزشک عمومی مراجعه به متخصص مغز و اعصاب می باشد.

مشکلات خواب

بسیاری از مشکلات خواب، مانند دیر خوابیدن، داشتن شرایطی مانند آپنه خواب یا اضطراب، کابوس‌های شبانه یا سایر مشکلات خواب، اختلالات عصبی هستند. نمونه ای از این وضعیت، نارکولپسی است، که یک اختلال ژنتیکی مزمن بدون علت شناخته شده است که می تواند سیستم عصبی مرکزی بدن را تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از این علائم می‌تواند بخشی از یک اختلال غیر عصبی باشد، اما اگر علائم مشکلات خواب شما شدید است. بهتر است حتما به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

مشکلات بینایی

یکی دیگر از مواردی که گاهی اوقات برای درمان آن نیاز است به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید اختلال بینایی می باش که می تواند ناشی از افزایش سن یا سیستم عصبی باشد. اگر مشکل به طور ناگهانی و در هر دو چشم ایجاد شده، پس از راهنمایی و تشخیص چشم پزشک، می توانید به یک متخصص مغز و اعصاب خوب مراجعه کنید.

کلینیک تخصصی مغز و اعصاب تهران

چگونه یک متخصص مغز اعصاب خوب در تهران پیدا کنیم؟

برای انتخاب بهترین دکتر مغز و اعصاب در تهران حتما باید ابتدا از طریق فضای مجازی با یک سرای از پزشکان آشنا شوید. سپس سابقه کاری و میزان رضایت بیمارانی که قبلاً به آنها مراجعه کرده اند را بررسی کنید. تا با توجه به این معیار ها بتوانید یک پزشک ماهر برای درمان بیماری خود پیدا کنید.

دکتر مغز و اعصاب میرداماد

امروزه به خاطر شیوه زندگی نادرست افراد زیادی وجود دارند. که به بیماری های مغز و اعصاب دچار می شوند. هر بیماری که به مغز و اعصاب مرتبط باشد. باید توسط یک پزشک ماهر مغز و اعصاب درمان شود. چون بیماری های سر به راحتی درمان نمی شوند. معمولا افراد برای پیدا کردن پزشک متخصص ماهر به مشکل برمی خورند. اما ساکنین منطقه میرداماد نگران این موضوع نیستند. چون دکتر های مغز و اعصاب زیادی در میرداماد کار می کنند که مهارت بالایی دارند.

بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب بزرگسالان در تهران

هنگامی که افراد به بیماری های مغز و اعصاب مبتلا می شوند. تمام تلاش خود را می کنند تا بهترین متخصص مغز و اعصاب را پیدا کنند. از آنجایی که تهران پایتخت می باشد و بسیاری از افراد برای درمان به تهران مراجعه می کنند. همیشه عبارت بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب بزرگسالان در تهران چه کارهایی باید برای درمان انجام دهد در گوگل سرچ می شود. به همین خاطر ما در اینجا بعضی از ویژگی هایی که یک متخصص مغز و اعصاب خوب در تهران باید داشته باشد را در اینجا بیان کرده ایم.

-توجه به معاینه فیزیکی و محرمانه بیماران: اولین کاری که یک متخصص مغز و اعصاب ماهر انجام می دهد معاینه فیزیکی بیمار است.

-بررسی سوابق سلامتی بیماران و انجام معاینه اعصاب و روان همراه با بررسی سلامت روانی بیمار نیز یکی از ضروری ترین کار هایی می باشد که هر پزشک ماهر مغز و اعصاب باید برای تشخیص بیماری بیمار خود باید انجام دهد.

-همگامی با تکنولوژی و تکنیک های مدرن در جراحی مغز و اعصاب یکی از مهم ترین کار های است که هر پزشک متخصص مغز و اعصاب باید انجام دهد. زیرا علم پزشکی یک علم پویا می باشد و روزانه پیشرفت می کند. بنابراین اگر یک پزشک دانسته های خود را بروز نکند بعد چند سال نمی تواند طبیب خوبی باشد.

بیماری هایی که متخصصان مغز و اعصاب می‌توانند درمان کنند کدام اند؟

دکتر متخصص مغز و اعصاب بیماری های زیادی را درمان می کنند که بهتر است با آن ها آشنا شوید.

سردرد و میگرن

سردرد یکی از رایج ترین درد هایی است که افراد ممکن است زیاد به آن مبتلا شوند. و اما هر سردری دلیل خاصی دارد بعضی از سردرد ها مقطعی هستند. و تنها با یک مسکن ساده برطرف می شوند. برای درمان اینگونه از سردرد ها نیاز به مراجعه به پزشک نیست اما سردرد های میگرنی خطرناک می باشند.

چون میگرن ممکن است باعث درد ضربان دار شود که معمولاً به یک طرف سر محدود می شود. میگرن اغلب با حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور و صدا همراه است. حملات میگرن می تواند برای ساعت ها یا روزها درد شدید ایجاد کند. و می تواند آنقدر شدید باشد که در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد کند. بنابراین در این حالت مراجعه به پزشک متخصص مغز و اعصاب ضروری است. چون تنها پزشکی که توانایی درمان میگرن را دارد پزشک متخصص مغز و اعصاب می باشد.

صرع

صرع که به آن اختلال تشنج صرعی نیز می گویند، یک اختلال مغزی است که باعث تشنج های مکرر می شود و انواع مختلفی دارد. صرع یک ​​بیماری شایع است. بنیاد صرع تخمین می زند که از هر 26 نفر یک نفر به این اختلال مبتلا است. صرع افراد از هر نژاد، پیشینه قومی و سنی را تحت تاثیر قرار می دهد. علائم تشنج صرع می تواند بسیار متفاوت باشد. برخی از افراد ممکن است در طول تشنج صرع هوشیاری خود را از دست بدهند در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند. برخی از افراد در حالی که تشنج صرع دارند برای چند ثانیه به فضا خیره می شوند. برخی دیگر ممکن است لرزش مکرر دست‌ها و پاها به نام اسپاسم یا گرفتگی را تجربه کنند. پزشکان متخصص مغز و اعصاب می توانند به راحتی این بیماری را درمان کنند.

پارکینسون

بیماری پارکینسون یک بیماری دژنراتیو مغز است که با علائم حرکتی (حرکت آهسته، لرزش، سفتی، راه رفتن و عدم تعادل) و همچنین طیف وسیعی از عوارض غیر حرکتی (اختلالات شناختی، اختلالات سلامت روان، اختلالات خواب، درد و غیره) همراه است. ایجاد این علائم منجر به نرخ بالاتر ناتوانی و نیازهای مراقبتی می شود. بسیاری از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون نیز در طول بیماری خود دچار زوال عقل می شوند. درمان پارکینسون تنها در سنین جوانی و توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب امکان پذیر است.

ام اس

ام اس یکی از بیماری هایی می باشد که تاثیر مستقیمی برروی سیستم عصبی دارد. که در آن سیستم ایمنی به غلاف محافظ (میلین) که رشته های عصبی را می پوشاند حمله می کند و باعث ایجاد مشکلات ارتباطی بین مغز و بقیه بدن می شود. در نهایت، این بیماری می تواند باعث آسیب دائمی یا زوال رشته های عصبی شود. برخی از افراد مبتلا به ام اس شدید ممکن است توانایی راه رفتن به تنهایی یا به طور کلی راه رفتن را از دست بدهند. تا کنون درمانی برای بیماری ام اس پیدا نشد است. با این حال، درمان‌هایی وجود دارند که به سرعت بخشیدن به بهبودی پس از حملات آن، اصلاح سیر بیماری و کنترل علائم آن کمک می‌کنند انجام این درمان ها تنها توسط پزشک متخصص مغز و اعصاب امکان پذیر است.

سکته مغزی

سکته مغزی یا ایسکمیک زمانی رخ می دهد که خون رسانی به بخشی از مغز قطع یا کاهش یابد. این کار از دریافت اکسیژن و مواد مغذی بافت مغز جلوگیری می کند. سکته مغزی یک اورژانس پزشکی است و درمان فوری حیاتی است. درمان زودهنگام می تواند آسیب مغزی و سایر عوارض را کاهش دهد. درمان‌های مؤثر همچنین می‌توانند به پیشگیری از ناتوانی ناشی از سکته مغزی کمک کنند. تنها پزشکی که می‌تواند سکته مغزی را درمان کند پزشک متخصص مغز و اعصاب می باشد.

بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب تهران

بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب تهران

متخصص های مغز اعصاب زیادی در تهران وجود دارند که در زمینه خود جز بهترین های دنیا می باشند. به همین خاطر نمی توان از یک پزشک خاص به عنوان بهترین این زمینه نام برد. اما یکی از ویژگی های مشترک بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران این است که همه آن ها از بهترین دانشگاه های پزشکی دنیا با بهترین نمره مدرک خود را دریافت کرده اند و در کار خود بسیار ماهر هستند. به همین دلیل می توانند بیماری های زیادی را درمان کنند.کلینیک پزشکی جلفا یکی از کلینیک تخصصی مغز و اعصاب تهران است که در جلفا(سید خندان) واقع می باشد.





:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 شهريور 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: